Thursday, July 28, 2016

די גלאבאלע דיספּאַטטשעס






+

די אַדזשאַנטאַ קאַווע פּאַינטינגס אַוואַלאָקיטעśוואַראַ, "האר וואס קוקט אַראָפּ", איז אַ באָדהיסאַטטוואַ וואס עמבאַדיז די ראַכמאָנעס פון אַלע בודדהאַס. די פּיינטינגז און שטיין סקאַלפּטשערז אין די אַדזשאַנטאַ קאַוועס, אַ בודדהיסט מאַנאַסטיק קאָמפּלעקס אין די מאַהאַראַשטאַ שטאַט פון ינדיאַ, זענען אַ עדות צו די גילדענע עלטער פון בודדהיסם אין ינדיאַ און אַ יינציק קינסט דערגרייה. די אַדזשאַנטאַ קאַוועס זענען לאָוקייטאַד אין די מערב ינדיאַן שטאַט פון מאַהאַראַשטאַ, שנייַדן אין די פעלדז פּנים אויבן דעם אָרט ווו די טייַך וואַגהאָראַ דראָז אַ כאַרמאָוניאַס האַלב-לעוואָנע דורך לאַש וועדזשאַטיישאַן. דיסקאַווערד דורך ענגליש אָפפיסערס בעשאַס אַ טיגער גיינ אַף אין 1819, די קאַוועס זענען אין אַזאַ אַ ווייַט אָרט (די ניראַסט שטעט זענען דזשאַלגאַאָן און בהוסאַוואַל, 60 און 70 קמס אַוועק ריספּעקטיוולי) אַז עס איז געווען בלויז אין 1983 אַז זיי זענען דערקלערט אַ יונעסקאָו וועלט העריטאַגע מאַפּע . די ענגליש אָפפיסערס געהייסן די קאַוועס נאָך די נירביי דאָרף פון אַדזשינṭהā. עטלעכע זעכציק מייל אַוועק די קאַוועס האָבן אַ שוועסטער פּלאַץ - די עללאָראַ קאַוועס - וואָס הויז 34 שטיין-דורכשניט בודדהיסט, הינדו און דזשיין טעמפּלעס. אבער די אַדזשאַנטאַ קאַוועס פּרעדאַטע יענע בייַ עללאָראַ דורך 600 יאר, און זענען אַ עדות צו די גילדענע עלטער פון בודדהיסם אין ינדיאַ. טשיסעללעד אויס פון די לעבעדיק שטיין איבער אַ צייַט וואָס ראַנז פון די דרייַ פון דער צווייטער יאָרהונדערט בק צו די וו אָדער ווי יאָרהונדערט אַד, די קינסטלעך קאַוועס עפענען אַרויף אַנטו די קאַוועאַ פון אַ גוואַלדיק נאַטירלעך טעאַטער Created by די פּאָדקעווע בייגן אין די וואַגהאָראַ טייך. אַקסעס צו די קאַוועס איז ערידזשנאַלי דורך לאַדערז אָדער אַראָפאַנג סטאַיקאַסעס שנייַדן אין די פעלדז וואָס געפֿירט פֿון דער טייַך צו די הייל אָופּאַנינגז. הייַנט, זיי קענען זיין לייכט ריטשט דורך אַ וואָקוויי אַז ראַנז אַריבער די פעלדז פּנים. עס זענען 29 קאַוועס, די מערהייַט פון וואָס זענען וויהאַראַס. (בודדהיסט מאַנאַסטערי האַללס פון וווינאָרט) מיט פינף טשאַיטיאַ-גריהאַס (סטופּאַ האַללס) מיט בודדהיסט שריינז, אַן אידעאל אָרט פֿאַר קלערן אין שטילקייַט און האַלב-פינצטערניש. די וויהאַראַס. יוזשאַוואַלי רעקטאַנגגיאַלער אין פאָרעם, זענען געניצט פֿאַר תּפֿילה און טעגלעך לעבעדיק, מיט קליין קוביקאַל סליפּינג סעלז פֿאַר די מאָנקס שנייַדן אין די ווענט און אַ מיזבייעך אין די ווייַט סוף האָוסינג אַ סטאַטוע פון ​​דער בודאַ קאַרווד אין די שטיין. אין דעם צענטער פון די וויהאַראַס. שורות פון קאָלומנס געגרינדעט אַ פּערימעטער אַרום אַ קוואַדראַט, קריייטינג אַ קלאָיסטער ווירקונג אין איין צייַט די האַללס פון וווינאָרט זענען פאַרנומען דורך ווי פילע ווי 200 מאָנקס און אַרטאַזאַנז. די אַדזשאַנטאַ קאַוועס די גאנצע פּלאַץ איז אַ איין מיזבייעך דעדאַקייטאַד צו בודאַ און אַלע זיינע מאַדזשעסטי איז סעלאַברייטיד אין די מאַסיוו קאָלומנס, די מאַדזשעסטיק נאַוועס און אויך די סך וואָטיווע רעליעפס און אָרנאַמאַנץ. די מערסט גלענצנדיק שטריך איז די געמעל סייקאַלז און סקאַלפּטיד רעליעפס וואָס גאָר דעקן די קאַוועס 'ווענט און וואָלץ. עס איז אַ יקוואַליבריאַם צווישן העל פֿאַרבן און ווייך שורות, כושיק בילדער פון ליבהאבערס און בילדער פון ימפּעטורבאַבלע חכמים. די פּיינטינגז האט אַ דידאקטישע פֿונקציע, ימפּאַרטינג צו די קהל די לערנונגען פון בודאַ און זייַן יקספּיריאַנסיז בעשאַס זייַן פאַרשידן רעינקאַרנאַטיאָנס (ווי ריקאַונטיד אין די דזשאַטאַקאַ - די מעשיות פון די לעבן פון בודאַ). דעוואַטיז זענען געמיינט צו גיין דורך די הייל און 'לייענען די פּיינינגז', וואָס זענען געניצט ווי אַ מיטל פון קאַמיונאַקייטינג בודאַ ס לערנונגען וועגן 'לעבן דורך סאַקסעסיוו ריבערט'. לויט צו איינער פון די ינסקריפּשאַנז אין קאַווע 17, די גאנצע קאָמפּלעקס פון סקאַלפּטשערז און מויער פּיינינגז זענען דיזיינד צו "גרונט די אַטיינמאַנט פון געזונט-ווייל דורך גוט מענטשן ווי לאַנג ווי די זון דיספּעלס פינצטערניש דורך זייַן שטראַלן". נעווערהעלעסס, די דעפֿיניציע פון ​​"גוט מענטשן" איז ניט באגרענעצט צו געטרייַ אַססעטיקס און די האַללס פון קלערן קען אויך זיין פרעקווענטעד דורך עריסטאַקראַץ וואס האט עמברייסט בודדהיסם. ינדיאַן געמעל פון וואַדזשראַפּאַני באָדהיסאַטטוואַ פון די אַדזשאַṇṭā קאַוועס די אַדזשאַנטאַ וואַנט פּיינינגז זענען באַרימט פֿאַר זייער Masterful שורה-אַרבעט, די נוצן פון נאַטירלעך פּיגמאַנץ, די אַרטיסטרי אַטשיווד מיט בלויז פּרימיטיוו מכשירים, די כושיק Forms, און די האַרמאָניע פון ​​די קוילעלדיק זאַץ. דער סוף רעזולטאַט, מיר מוזן געדענקען, וואָלט האָבן שוין וויוד אין האַלב-פינצטערניש מיט טאָמער נאָר עטלעכע שוואַך ייל לאַמפּס צו העלפן מאַכן אויס די נומערן. די מאַסטערפּיסיז ביי אַדזשאַנטאַ זענען עקסאַקיוטאַד מער אָדער ווייניקער אין צוויי פאַסעס. אַן ערשט לבֿנה איז געמאכט אַרויף בפֿרט פון די פראַגמענץ אין קאַוועס 9 & אַמפּ; 10, פון די רגע יאָרהונדערט ב. ק. די רגע לבֿנה פון פּיינינגז סטאַרטעד אַרום V און ווי סענטשעריז אַד און געצויגן פֿאַר די ווייַטער צוויי סענטשעריז. עס דערשייַנען צו האָבן געווען אַ פֿיל קינסטלער אין אַרבעט און ביידע די נוסח און קוואַליטעט זענען וועריד. עס איז אין דעם רגע לבֿנה אַז מיר געפֿינען די דיפּיקשאַנז פון די דזשאַטאַקאַ - די מעשיות וואָס דערציילן דער לעבן פון בודאַ. באַרימט ווערלדווייד פֿאַר זייער מעהודערדיק שיינקייט, די פאַרשידן באָדהיסאַטטוואַס דיפּיקטיד אין הייל 1 אַרייַננעמען וואַדזשראַפּאַני (באַשיצער און פירן, אַ סימבאָל פון בודאַ ס מאַכט), מאַנדזשוסרי (מאַניפעסטאַטיאָן פון בודאַ ס חכמה) און אַוואַלאָקיטעסוואַראַ (סימבאָל פון בודאַ ס רחמנות). דער סטעליע באַפּוצונג טאָמיד באשטייט פון דעקאָראַטיווע פּאַטערנז, דזשיאַמעטריקאַל ווי געזונט ווי Floral. די קראַפצמען ס אָנ אַ סאָפעק מאַסטערי פון באַרשט טעכניק צוזאמען מיט זייער קלאָר פאַמיליאַריטי מיט רייַך אָדער איידעלע ונטערטעניק ענין געפֿירט עקספּערץ ווי וואַלטער ב ספּינק - פּראָפֿעסאָר עמעריטוס, געשיכטע פון ​​קונסט, אין דער אוניווערסיטעט פון מישיגן און אַ וועלט אויטאָריטעט אויף די בודדהיסט שטיין שנייַדן קאַוועס בייַ אַדזשאַנטאַ - צו רעכן אַז די טאַלאַנטירט פּיינערז זאל האָבן 'פּיינטיד אין פּאַלאַסיז און טעמפּלעס, דעריבער די גרויס פאַמיליאַריטי אַז די קינסטלער ווייַזן מיט די דעטאַילס פון אַ רייַך פּלאַץ.' די העכסט פּינטלעך פּיקטאָריאַל טעכניק געניצט אין אַדזשאַנטאַ און דעם אופֿן פון דורכפירונג מאכט די וואַנט פּיינינגז יינציק אין דער וועלט. פֿאַר פילע יאָרן די בילדער זענען גערופֿן פרעסקאָעס, אָבער דאָס איז אַ עראָוניאַס טערמין אין דעם פאַל, און זיי זענען איצט רעפעררעד צו ווי מוראַלעס, רעכט צו דער פאַקט אַז זיי זענען פּיינטיד אויף אַ טרוקן ייבערפלאַך. אַ פּלאַסט פון ליים איז געמישט מיט קו מיסט און פּאַודערד רייַז כאַנגק און, עס האט שוין סאַגדזשעסטיד, אויך פּישעכץ. דעם איז ערשטער געווענדט צו דער טשיפּט שטיין ייבערפלאַך. ווען עס דאַר, אַ רגע מאַנטל פון לייַם טינק איז געווען געווענדט מיט אַ טראָוועל. די שורות פון די בילד זענען דעמאָלט ציען אין ראָזעווע, ברוין אָדער שוואַרץ, און די פֿאַרבן אָנגעפילט אין מיט גרויס ברושעס, געמאכט פון די האָר פון וועווערקע עקן. די פֿאַרבן זענען געמאכט פון פּעבאַלז און וועדזשטאַבאַלז געפֿונען אויף די נירביי כילסייד וואָס זענען קראַשט און ערד און דעמאָלט געמישט מיט קליי. וואַלאָקיטעśוואַראַ, "האר וואס קוקט אַראָפּ", איז אַ באָדהיסאַטטוואַ וואס עמבאַדיז די ראַכמאָנעס פון אַלע בודדהאַס. אין סאַנסקריט, אַוואַלאָקיטעסוואַראַ איז אויך רעפעררעד צו ווי פּאַדמאַפּāני די הויפּט פֿאַרבן געניצט זענען רויט אָטשער, געל אָטשער, ברוין אָטשער, לאָמפּ שוואַרץ, ווייַס און לאַפּיס לאַזולי איז געווען ימפּאָרטיד פון נאָרדערן ינדיאַ, סענטראַל אזיע און פּערסיע. די גרין איז געווען געמאכט דורך מיקסינג דעם לאַפּיס לאַזולי מיט ינדיאַן געל אָטשער. אין די פּיקטאָריאַל סייקאַלז, אַלע די אותיות זענען העל און מאַלטי-בונט אָבער זענען קיינמאָל ריפּיטיד, אַ פונדאַמענטאַל באַגריף אין ינדיאַן קונסט. סילינגז, ווענט און פּילאַסטערס זענען אַלע באדעקט מיט אָוווערלאַפּינג Figures, געבראכט צו לעבן דורך די קינסטלער מיט אַ שטאַרק און קאַנטראַסטינג פֿאַרבן. די פּיינטינגז זענען מענט צו יבערשיקן אַ ריטהמיק יקוואַליבריאַם ינדאַקייטינג די האַרמאָניע פון ​​אַ געזעלשאַפט אין וואָס דער קלענסטער דזשעסטשערז און תאוות האָבן אַ ספּעציפיש אָרט אין אַ זעונג פֿון דער וועלט וואָס איז פיל גרעסערע און שום פון דיסקוויעט. די ווונדערלעך מוראַלעס. מעראַקיאַלאַסלי נאָך בעשאָלעם דאַנק צו די פילע סענטשעריז בעשאַס וואָס די קאַוועס געבליבן אַנדיסקאַווערד, זענען די בלויז סערווייווינג יגזאַמפּאַלז פון ינדיאַן קונסט פון אלטע בודדהיסט ינדיאַ. די מערהייַט פון די מוראַלעס זענען איבער 1500 יאר אַלט. עס איז ויסערגעוויינלעך צו טראַכטן אַז צען סענטשעריז איידער די European רענעסאַנס, די אַנאַנאַמאַס קינסטלער שוין געוואוסט די פּרינציפּן פון פּערספּעקטיוו טיף און רעאַליזם אין זייער קונסט. די אויסדרוקן און די ימאָושאַנז קאַפּטשערד אויף די פּנימער פון די אותיות זענען אַמייזינגלי פאַקטיש און מאָדערן. א אָפּטיילונג פון די מוראַל ביי אַדזשאַנטאַ אין הייל קיין 17, דיפּיקס די 'קומענדיק פון סינהאַלאַ'.טהע פּרינץ (פּרינס ווידזשייַאַ) איז געזען אין ביידע גרופּעס פון ELEPHANTS און רידערס ================================================== =========================== לודאָוויקאָ פּיסאַני איז אַ אַרקיאַלאַדזשיסט איצט געלערנט אין דער אוניווערסיטעט פון רוים. ער האט געארבעט אויף אַ פאַרשיידנקייַט פון אַרקיאַלאַדזשיקאַל דיגס: אַז פון לוקוס פעראָניאַע (קאַפּענאַ), ווארים ווערגאַטאַ (רוים), פּירגי (סאַנטאַ סעוועראַ) און גאַביי (רוים). ער האט אויך געארבעט מיט דער סטעיט דעפּאַרטמענט פון אַרטשאַעאָלאָגי אין דרום עטרוריאַ און רוים. ער איז איצט ארבעטן מיט דער וואַטיקאַן מוזיי.


trouvenanterrei.blogspot.com


No comments:

Post a Comment